Cara Tertubuhnya Negara Yahudi Israel


Menyedari bahawa satu platform antarabangsa dan komuniti diperlukan untuk perlaksanaan matlamat One World Goverment, Dajjal telah melakukan satu perancangan rapi untuk menubuhkan negara Yahudi Israel melalui kaedah-kaedah perundangan antarabangsa dan sekiranya tidak berjaya, kaedah paksaan akan digunakan.

Melalui pergerakan Illuminati yang majoriti ahli-ahlinya berkelulusan undang-undang, Dajjal dari pejabatnya di Segitiga Bermuda telah merancang bahawa negara Yahudi perlu ditubuhkan melalui satu gerakan NGO yang kuat agar dapat mempengaruhi ahli-ahli politik dunia.

Maka keputusan yang dibuat ialah menubuhkan pertubuhan Zionis.

Pertubuhan ini akan berfungsi sebagai agen penggerak utama dalam menubuhkan negara Israel dan akhirnya bertindak sebagai pemerintah negara tersebut. Oleh itu, seseorang perlu dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan kerja-kerja ini.

SEJARAH PERTUBUHAN ZIONIST ANTARABANGSA

Pertubuhan Zionist diasaskan oleh seorang bekas peguam yang berbangsa Yahudi iaitu Theodor Herzl. Theodor Herzl dilahirkan di Budapest, Hungary. Beliau menerima ijazah dalam perundangan tetapi memilih untuk menceburi bidang penulisan.

Theodor Herzl

Bagaimanakah timbulnya idea untuk menubuhkan Zionist?

Menurut satu sumber, pada 1891 semasa Theodor Herzl berusia 31 tahun, beliau telah berhijrah ke Paris sebagai tetamu undangan bagi persidangan akhbar Vienna Neue Presse. Beliau menganggap peningkatan sikap anti-sematik (ahli Yahudi) timbul kerana fahaman dan sikap orang Yahudi sendiri yang tidak mahu berubah.

Semasa di Paris, beliau menyaksikan sikap anti-sematik yang menebal di Perancis semasa cuba membela Alfred Dreyfus yang cuba menyatakan kesaksian bagi kes penindasan Yahudi. Apabila Theodor Herzl meninjau kelibat Alfred Dreyfus, beliau terdengar suara sumbang dari para hadirin yang mengatakan 'Death To The Jews! Death To The Jews!'. Alfred Dreyfus ialah seorang Yahudi sejati serta berpangkat besar dalam ketenteraan Perancis.

Alfred Dreyfus

Namun begitu, orang Perancis sangat maju dan berbudaya di dunia. Sifat anti-sematik mereka sukar untuk dihakis. Theodor Herzl berasa kurang senang dan menyimpulkan bahawa penyelesaian terhadap sifat anti-sematik ialah menempatkan semula mereka di tanah bumi asal mereka iaitu Palestin.

Anti-sematik akan pudar. beliau percaya hanya apabila Yahudi mempunyai negara mereka sendiri. Daripada itu, Theodor Herzl menubuhkan gerakan politik Zionist.

Selepas berjumpa dengan Alfred Dreyfus, Theodor Herzl telah menggunakan sepenuh masa hidupnya untuk mencapat matlamatnya iaitu membina sebuah negara Yahudi yang merdeka. Beliau mula membuat risalah dan mengedarkan risalah tersebut dikalangan Yahudi Eropah. Risalahnya mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari masyarakat Yahudi Eropah dari pelbagai negara.

Dalam tahun 1897, kongres pertama dunia Zionist telah diadakan di Basel, Switzerland. Ia merupakan kali pertama orang-orang Yahudi seluruh dunia berjumpa untuk membincangkan agenda politik. Bahasa perantaraan yang digunakan dalam kongres tersebut ialah dalam bahasa Jerman. Mereka sedar bahawa organisasi politik perlu dibentuk untuk mencari negara baru. Kongres sebulat suara menundi Theodor Herzl sebagai presiden organisasi. Mereka mula menetapkan tarikh akhir, menetapkan corak bendera dan bersetuju membuat perjumpaan setahun sekali. Pada perjumpaan pertama, Theodor Herzl telah berucap dengan mengatakan :

" Jika kamu semua berkehendak, maka ia bukan lagi fantasi."

Hasrat Theodor Herzl untuk menubuhkan negara Yahudi didorong oleh arahan dari pemimpinnya dalam pergerakan Illuminati. Cara Theodor Herzl bekerja adalah luar biasa. Beliau tidak lagi menghiraukan akan kerjayanya dan keluarganya, malah yang lebih aneh ialah beliau tidak perlu mencari sumber kewangan untuk bergerak ke serata dunia.

Dari manakah beliau mendapatkan semua kos pengangkutannya ke sana ke mari?

Tidak lain adalah dari jutawan-jutawan yang juga ahli Illuminati. Jutawan-jutawan ini telah diarahkan untuk membantu Theodor Herzl dari sumber kewangan sebagai jalan memudahkan kerja-kerjanya. Jutawan-jutawan tersebut juga berbangsa Yahudi atau lebih dikenali sebagai financiers.

THEODOR HERZL DIHERDIK OLEH KHALIFAH

Persetujuan yang diperoleh tentang kawasan negara Israel ialah bumi Palestin. Pemilihan ini dibuat berasaskan di situlah tempat lahirnya Nabi Yaakub a.s. yang juga digelar bapa Bani Israel. Nama Israel adalah gelaran kepada Nabi Yaakub.

Namun begitu, hasrat ini terhalang kerana ketika itu Palestin di bawah kekuasaan Kerajaan Islam Turki Uthmaniah. Khalifah Islam ketika itu ialah Sultan Abdul Hamed II (1876 - 1909) iaitu khalifah yang sangat tegas dan patuh kepada ajaran Islam.

Sultan Abdul Hamed II

Theodor Herzl berangkat ke Turki pada Mei 1901 untuk berjumpa Sultan Abdul Hamed II. Misi Theodor Herzl ke sana ialah memujuk Sultan Abdul Hamed II untuk menyerahkan bumi Palestin kepada orang-orang Yahudi. Malangnya, Sultan Abdul Hamed II enggan menyerahkannya kepada orang-orang Yahudi malah permintaan itu dibalas dengan kata-kata seperti :

" Beta lebih rela ditikam dengan besi daripada melihat Palestin hilang. "

Theodor Herzl terkejut dengan pendirian Sultan Abdul Hamed II. Perasaan dendamnya pada Sultan Abdul Hamed II tidak dapat dibendung lagi. Tetapi dendamnya perlu disimpan dahulu, jalan lain harus difikirkan sebagai menunaikan hasrat menubuhkan negara Israel.

Selepas itu, Theodor Herzl berhijrah ke seluruh dunia untuk mencari tempat yang sesuai bagi menubuhkan negara Israel. Theodor Herzl tahu itulah tugas yang diberi oleh pemimpinnya sepanjang hidupnya. Jika gagal mungkin beliau akan ditimpa masalah.

Pada 1903, Joseph Chamberlain dari British Royal Commission telah menawarkan khidmat berunding dengan kerajaan Mesir bagi mendapatkan tempat di Selatan Palestin iaitu Semenanjung Sinai. Malangnya rundingann tersebut gagal. Kerajaan British selepas itu menawarkan kawasan di Utara Afrika iaitu Uganda dan Cyprus. Theodor Herzl membawa cadangan tersebut kepada Kongres Zionis di Basel.

Joseph Chamberlain

Keputusan yang dibuat pada kongres ke-6 itu ialah persidangan sebulat suara tidak bersetuju dan bumi Palestin adalah kawasan terbaik untuk penempatan negara Israel memandangkan ia adalah bumi sejarah Yahudi dan makam Nabi Yaakub.

Theodor Herzl gagal dalam melaksanakan misi Illuminati, Zionis dan pemimpinnya Dajjal. Pada 1904, Theodor Herzl telah mati akibat serangan jantung. Beliau ditanam di Edlach, Selatan Austria. Theodor Herzl mati ketika berumur 44 tahun.

TAKTIK AKHIR DAJJAL MENDAPATKAN PALESTIN

Satu arahan diturunkan oleh Dajjal kepada pengganti Theodor Herzl iaitu pemimpin Zionis dalam melaksanakan misi mendapatkan Palestin. Arahan tersebut ialah merencanakan revolusi menjatuhkan Kerajaan Khalifah Uthmaniah pimpinan Sultan Abdul Hamed IV.

Tugasan ini diberikan kepada ahli freemason Yahudi Turki iaitu Mustapha Kamal Attartuk. Misi Mustafa Kamal Attartuk mendapatkan Palestin berjaya apabila beliau berjaya menggulingkan kerajaan Khalifah Islam terakhir itu dalam Revolusi Turki pada 27 April 1920.

Mustafa Kamal Attartuk

Namun negara Yahudi tidak dapat ditubuhkan lagi atas sebab-sebab tertentu. Sehinggalah kepada peristiwa golongan Yahudi Ultra-Ortodox yang bangkit menentang dasar Zionis yang dibawa Zevi dan Rothschild. Idea penubuhan negara Israel ditentang oleh golongan Ortodox kerana tiada istilah tanah yang dijanjikan dalam ajaran Ortodox.

Penentangan golongan Ortodox inilah yang membawa kepada peristiwa holocaust oleh tentera Nazi terhadap Yahudi Ortodox. Golongan ini dibunuh disebabkan tidak menyokong gagasan penubuhan negara Israel dan juga dibunuh kerana golongan ini cuba memberitahu dunia mengenai agenda jahat Zionis.

Wallahualam.